Vinden

Vijf cijfers voor één index

Elke producent of invoerder die een goed voor het eerst op de Belgische markt brengt, moet daar binnenkort een herstelbaarheidsindex voor berekenen. Die zal worden uitgedrukt op een schaal van 1 tot 10 en wordt bepaald op basis van vijf cijfers op twintig, waarvan het totaal door 10 wordt gedeeld.

De cijfers zullen betrekking hebben op de duur van de beschikbaarheid van de technische documentatie en de gebruiks- en onderhoudsaanwijzingen; op de demonteerbaarheid van het goed; op de beschikbaarheid en de levertermijn van wisselstukken; en op de verhouding tussen de verkoopprijs van die laatste en die van het goed.

Een vijfde cijfer hangt samen met specifieke criteria voor de betrokken productcategorie. De index kan worden aangevuld - of vervangen - door een duurzaamheidsindex berekend op basis van de specifieke betrouwbaarheid en robuustheid van elke productcategorie.

Het wetsontwerp past in het federale actieplan voor een circulaire economie en wordt voor kleine ondernemingen 24 maanden na de publicatiedatum in het Belgisch Staatsblad van kracht. Voor de overige ondernemingen is dat 18 maanden na publicatie.
Lees meer
 

Terug
Partner Content
Do Not Call Me (DNCM)

De Bel-Me-Niet-Meer! lijst groeit elke maand. Wist je dat maar liefst 12,3% van alle bedrijven in België zijn nummer heeft geregistreerd? Til je prospectie naar een hoger niveau, vermijd monsterboetes en stel je in regel met de wet op telemarketing. Surf naar dncm.be voor meer info.

Partner Content
Do Not Call Me (DNCM)

De Bel-Me-Niet-Meer! lijst groeit elke maand. Wist je dat maar liefst 12,3% van alle bedrijven in België zijn nummer heeft geregistreerd? Til je prospectie naar een hoger niveau, vermijd monsterboetes en stel je in regel met de wet op telemarketing. Surf naar dncm.be voor meer info.

Infotheek
Belgian Digital Economy 2024

Belgian Digital Economy – Overview 2024

Tweede pensioenpijler in beeld

De tweede pensioenpijler in beeld
 

Werkloosheids- en promotieval naargelang de ondernemingsvorm

Werkloosheids- en promotieval en de verschillen in belastingdruk naargelang de ondernemingsvorm