Vinden

Tegen de verschraling van het bankenlandschap

Ondanks het akkoord dat de federale regering en Febelfin in maart 2023 sloten over de toegang tot geldautomaten, blijft het Batopinproject de Belgische Mededingingsautoriteit op twee manieren zorgen baren: enerzijds neemt het aantal geldautomaten af en moeten er grotere afstanden worden afgelegd om ze te bereiken, anderzijds heeft het toegenomen gebruik ervan gevolgen voor de kwaliteit van de dienstverlening. Tegelijkertijd vragen de groenen nogmaals om een fonds op te richten voor de toegankelijkheid van geldautomaten en bankterminals.

Dat laatste zou beheerd worden door de Nationale Bank en door de kredietinstellingen op basis van hun economische belang gespijsd worden. De locatie van de automaten zou worden vastgelegd in een koninklijk besluit op basis van de volgende criteria: 95% van de bevolking moet over de weg toegang hebben tot een terminal en een geldautomaat binnen de 2,5 km van zijn woonplaats en 98% van de bevolking moet er over de weg toegang toe hebben binnen de 5 km. In alle gevallen geldt een maximumaantal van 1.500 inwoners per terminal en per geldautomaat.
Lees meer

Terug
Partner Content
Do Not Call Me (DNCM)

De Bel-Me-Niet-Meer! lijst groeit elke maand. Wist je dat maar liefst 12,3% van alle bedrijven in België zijn nummer heeft geregistreerd? Til je prospectie naar een hoger niveau, vermijd monsterboetes en stel je in regel met de wet op telemarketing. Surf naar dncm.be voor meer info.

Partner Content
Do Not Call Me (DNCM)

De Bel-Me-Niet-Meer! lijst groeit elke maand. Wist je dat maar liefst 12,3% van alle bedrijven in België zijn nummer heeft geregistreerd? Til je prospectie naar een hoger niveau, vermijd monsterboetes en stel je in regel met de wet op telemarketing. Surf naar dncm.be voor meer info.

Infotheek
Belgian Digital Economy 2024

Belgian Digital Economy – Overview 2024

Tweede pensioenpijler in beeld

De tweede pensioenpijler in beeld
 

Werkloosheids- en promotieval naargelang de ondernemingsvorm

Werkloosheids- en promotieval en de verschillen in belastingdruk naargelang de ondernemingsvorm