Vinden

IBAN moet overdraagbaar worden

De ingevoerde bankoverstapdienst waarmee de consument zijn zicht- of spaarrekeningen naar een andere bank kan overzetten, “garandeert in de praktijk onvoldoende mobiliteit”, zo stelde de Belgische Mededingingsautoriteit vorig jaar in een omvangrijk advies inzake bankdiensten voor particulieren.

De PS grijpt die gelegenheid aan om opnieuw om een daadwerkelijke overdraagbaarheid van IBAN-bankrekeningnummers te vragen, vergelijkbaar met het systeem dat voor telecom bestaat. Aangezien ze verplicht zijn hun mogelijke schuldeisers (ziekenfonds, overheden, belastingdienst, particulieren enzovoort) op de hoogte te brengen, waarbij ze een risico op financieel verlies lopen als ze dat vergeten, aarzelen heel wat consumenten om een bankoverstap te maken.

In de tekst wordt bovendien gevraagd om de bestaande bankoverstapdienst uit te breiden naar spaarrekeningen en om de volledige historiek van de voorbije 10 jaar naar de nieuw geopende rekening over te zetten.
Lees meer
 

Terug
Partner Content
Do Not Call Me (DNCM)

De Bel-Me-Niet-Meer! lijst groeit elke maand. Wist je dat maar liefst 12,3% van alle bedrijven in België zijn nummer heeft geregistreerd? Til je prospectie naar een hoger niveau, vermijd monsterboetes en stel je in regel met de wet op telemarketing. Surf naar dncm.be voor meer info.

Partner Content
Do Not Call Me (DNCM)

De Bel-Me-Niet-Meer! lijst groeit elke maand. Wist je dat maar liefst 12,3% van alle bedrijven in België zijn nummer heeft geregistreerd? Til je prospectie naar een hoger niveau, vermijd monsterboetes en stel je in regel met de wet op telemarketing. Surf naar dncm.be voor meer info.

Infotheek
Belgian Digital Economy 2024

Belgian Digital Economy – Overview 2024

Tweede pensioenpijler in beeld

De tweede pensioenpijler in beeld
 

Werkloosheids- en promotieval naargelang de ondernemingsvorm

Werkloosheids- en promotieval en de verschillen in belastingdruk naargelang de ondernemingsvorm