Vinden

Beter een goed akkoord dan een slecht proces

Dat is de filosofie van Belmed, het platform voor de buitengerechtelijke beslechting van commerciële geschillen. Vorig jaar werden via dat kanaal 897 aanvragen voor de behandeling van geschillen ingediend, hoofdzakelijk door consumenten.

In absolute aantallen waren er slechts 32 B2B-aanvragen, wat niettemin een aanzienlijke stijging is ten opzichte van het voorgaande jaar. Toen waren het er immers slechts 18. E-commerce blijft met 44% het kanaal waarvoor de meeste aanvragen voor een minnelijke schikking worden gedaan. De financiële diensten zijn goed voor 15,6%, gevolgd door energie en water (10,6%). Van de 897 ingediende aanvragen zijn er 695 behandeld. Het aantal dossiers dat zonder akkoord werd gesloten blijft beperkt tot 2%.

Het elektronische platform Belmed staat gratis ter beschikking van consumenten en professionals. Het gebruik ervan is kosteloos. De instanties die zich met de buitengerechtelijke afhandeling van geschillen bezighouden (bemiddeling, beslechting, verzoening) kunnen echter een vergoeding vragen voor de behandeling van uw probleem. Het bedrag van die vergoeding en de verdeling ervan over de betrokken partijen verschilt naargelang van de instantie.
Lees meer

 

Terug
Partner Content
Partner Content
Do Not Call Me (DNCM)

De Bel-Me-Niet-Meer! lijst groeit elke maand. Wist je dat maar liefst 12,3% van alle bedrijven in België zijn nummer heeft geregistreerd? Til je prospectie naar een hoger niveau, vermijd monsterboetes en stel je in regel met de wet op telemarketing. Surf naar dncm.be voor meer info.

Infotheek
Belgian Digital Economy 2024

Belgian Digital Economy – Overview 2024

Tweede pensioenpijler in beeld

De tweede pensioenpijler in beeld
 

Werkloosheids- en promotieval naargelang de ondernemingsvorm

Werkloosheids- en promotieval en de verschillen in belastingdruk naargelang de ondernemingsvorm